Todellisen ja virtuaalimaailman yhdistävä portaali

01.07.2011

Aalto-yliopiston taideteollinen korkeakoulu ja Innofactor Oyj tekevät tutkimusyhteistyötä Tekesin rahoittamassa Design Fest -projektissa. Projektissa toteutetaan kuluttajille suunnattu elämysportaali suomalaisten brändien luomaan ympäristöön. Palvelualusta on virtuaalinen 3D-tapahtumaympäristö, joka tarjoaa kokemukselliset puitteet kuluttamiselle verkossa ja todellisessa maailmassa sekä mahdollistaa tehokkaan virtuaalisen asiakasvuorovaikutuksen.

Design Fest -pilottiprojektissa luodaan design- ja muotialan yrityksille globaali ympäristö, joka mahdollistaa brändikokemuksen tuottamisen uudella tavalla vuorovaikutteisesti verkossa yhdessä asiakkaiden kanssa sosiaalisen median eri kanavia hyödyntämällä ja yhdistämällä. Palvelun avulla yritykset saavat kosketuksen asiakkaaseen uudella tavalla, ja pystyvät tallentamaan interaktioista syntyvät tiedot hyödynnettäväksi oman toimintansa kehittämisessä ja tarjontansa kohdentamisessa erilaisille asiakasryhmille kaikkialla maailmassa. 

Design Fest -projektin yhtenä tavoitteena on myös tehdä suomalaisesta designista ja kotimaisista design-yrityksistä globaalille asiakaskunnalle kiinnostava, helposti saavutettava ja eri kuluttajaryhmät huomioiva kohde.

Media Factory ja Median laitos suunnittelevat Design Fest -projektin 3D-käyttöliittymän, totaalipelikonseptin ja äänimaailman. Projektissa on mukana myös Metropolia ammattikorkeakoulu, joka yhdessä Monte Guston kanssa toteuttaa 3D-käyttöliittymän. 

Design Fest -hankkeen kokonaistoteutuksesta vastaava Innofactor on Suomen suurin Microsoft-ratkaisuihin keskittynyt ohjelmistotoimittaja, joka on myös valittu vuoden 2011 Microsoft -ratkaisukumppaniksi. Suomen ohella Innofactor toimii Suomen lähialueilla sekä toteuttaa Microsoftin pilviratkaisuja globaaleille markkinoille.

 

Lisätietoja:

Juhani Tenhunen
Project leader
Aalto University Media Factory
mob. +358 50 5184087
email: juhani.tenhunen [at] aalto [dot] fi
http:/mediafactory.aalto.fi

Takaisin