Tutustu muotoilun opiskelijoiden What the F-kollektiiviin Matkamessuilla

14.01.2014

Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijat esittelevät ideoitaan uudenlaisista matkamuistoista Matkamessuilla Helsingin Messukeskuksessa.

Kahdeksan tekstiilitaiteen opiskelijaa paneutui pohtimaan suomalaisuuden käsitettä ja kyseenalaistivat, miten se ilmenee suomalaisilla matkamuistomarkkinoilla. Konseptoinnin keinoin luotiin tuoreita ajatuksia siitä, mitä tämän päivän matkamuistotuote voisi olla muotoilun näkökulmasta. Voisiko jääkaappimagneettien rinnalle kehittää jotain uutta? Miten suomalaiset kokevat Suomen?

”Suomalainen arki on muutakin kuin tuohivirsuja ja puukkoja.”
”Huumori, perinteet ja outous. Suomikuvani pähkinänkuoressa.”
”Erilainen tuote saattaisi antaa maasta vieläkin kiinnostavamman kuvan.”

Opiskelijat muodostivat What the F-kollektiivin, jonka näkemys kiinnostavista tuotteista on sekoitus makeaa, mustaa, hikeä, huumoria, käytännöllisyyttä, perinteitä, arvoituksia ja laatua. Tuloksena syntyi tuoreita ja vaihtoehtoisia matkamuistotuotteita, joiden prototyyppejä opiskelijat esittelevät messukävijöille saadakseen yleisön kommentteja ja palautetta.  Tulevaisuudessa osa prototyypeistä jalostetaan mahdollisesti oikeiksi tuotteiksi ja ne saattavat päätyä matkaajien laukkuihin.

Tervetuloa kokemaan, näkemään ja kommentoimaan What the F-tuotteita 16.- 19.1.2014 Matkamessuille Helsinkiin, osasto 6e129!

Tämän projektin ovat tehneet mahdolliseksi muun muassa Dr. Oetker, Jettaset Oy, Saintex Oy, Ketolan strutsitila.

Lisää aiheesta What the F-blogista: https://blogs.aalto.fi/whatthef/

Lehdistökuvat: http://materialbank.aalto.fi:80/public/62072ba0c8D6.aspx

What the F-kollektiivi

Takaisin